SÖZ VERİYORUM


Aleksei Arbuzov’un yazdığı, Fatoş Sevengil’in çevirisini yaptığı ve Hülya Karakaş’ın yönettiği oyun İBBŞT’de sahneleniyor.

2. Dünya Savaşı sırasında kuşatma altındaki şehirde, üç arkadaş, Marat, Leon ve Lika’nın hayat mücadelesi ve yaşadıkları aşk… Üç kişiden oluşan oyuncu kadrosunun her birinin oyunculukları ayrı ayrı çok başarılıydı. Leon rolündeki oyuncu (Can Ertuğrul) benim favorimdi. Oyunun dekoru, bir evin öncesi ve sonrasındaki içini yansıtıyordu (dönecek şekilde, geçişli tasarlanmıştı). Oldukça sade ve döneme uygun şekildeydi. Başta yönetmeni Hülya Karakaş olmak üzere emeği geçen herkesin emeklerine sağlık. Hülya Hanım’ı tanıyorum, işine aşık, yazar, oyuncu ve yönetmen kimliği olan mütevazı biridir. Aynı zamanda Komşuda Tiyatro’nun kurucusudur. Bu sezonda “Ev Yapımı Eylem” oyununu yönetmektedir. Buradan kendisine saygılar.

Yönetmen Hülya Karakaş oyunu, “Aşkın, dostluğun, masumiyetin, insan olmanın destansı hikayesi” olarak tanımlamış. Her koşulda birbirlerinin yanında olan üç arkadaş biz seyircilere sıcacık dostluğu, samimiyeti, içtenliği ve koşulsuz sevgiyi yaşattılar.

Oyunda hoşuma giden bir sözü sizlerle paylaşmak isterim. “Düşmanı bilmek onu yarı yarıya yenmektir”. Ne kadar da doğru bir söz. Eskiler demek ki boşuna düşmanını yakınında tut dememişler J

Tiyatro aşığı biri olarak gittiğim her oyunda oyun süresince hayattan kopuyorum, iyi kötü, eski yeni, yapmam gereken her şeyi unutuyorum… Doğallıktan uzak, yapay, cıvık cıvık ilişkilerin olduğu günümüzde bu oyun ilaç gibi geldi bana. Oyunun adı gibi, söz veriyorum seyrettiğinize pişman olmayacaksınız değerli arkadaşlarım. Tiyatro ve sevgiyle kalmanız dileğiyle..



Yorumlar