BİZİM AİLE



Yedi Kocalı Hürmüz, Kocamın Nişanlısı, Kanlı Nigar gibi pek çok tiyatro oyunu, aynı zamanda Neşeli Günler, Ah Nerede, Canım Kardeşim, Süt Kardeşler, Banker Bilo, Oh Olsun ve daha pek çok sevilen filmin senaristi Sandık Şendil’in yazdığı, Aziz Sarvan’ın yönettiği Bizim Aile, Sinem Bayraktar’ın müzikli olarak sahneye uyarlamasıyla İBBŞT’de sahneleniyor.

Zaten sevdiğim bir yazar olan Sadık Şendil ile aynı liseden, Saint-Michel’li olmaktan ayrıca gurur duyuyorum. Mekanı cennet olsun..

Hepimiz filmden dolayı konuyu çok iyi bildiğimiz için bu kez konudan bahsetmeyeceğim J Kalabalık oyuncu kadrosuyla, genel olarak oyuncular çok başarılıydı. Emeği geçen herkesin emeğine sağlık. Dekor sade ve oyunun konusuna uygundu. İki ayrı ev ve daha sonrasında birleşen iki ailenin evinin sahnede birleşmesi de oldukça güzel tasarlanmış. Hepimizin de hikayeden bildiğimiz ailenin sokakta kalma sahnesi de çok iyi şekilde sahnelenmiş. Filme göre özgünlüğü, oyunun müzikal olmasıydı. 

Eski Türk filmlerini defalarca aynı heyecanla izleyen biri olarak, ne yalan söyleyeyim filmin tiyatroda birebir sahnelenmesinden pek hoşlanmıyorum. Ama bu oyun beni rahatsız etmedi. Aksine sıcak bir aile ortamında iki buçuk saatin nasıl geçtiğini bile anlamadım. Ee bir de açık havada seyretme şansım oldu, oyun keyfine ek olarak güzel yaz akşamı da eklenince daha da keyifli oldu.  

Oyunun sonunda filmdeki oyuncuların fotoğrafının paylaşılması, yad edilmesi de hoş olmuştu (Bu, önden bilgi vermek sayılmaz J ). Tiyatro dolu günlerde sevgiyle kalın..


Yorumlar

  1. Defalarca izledigim bir yesilcam klasigi ama yaziyi okuyunca tiyatro uyarlamasini da merak ettim dogrusu, ben de gidecegim:)) 👍

    YanıtlaSil

Yorum Gönder