ŞEKERPARE



    Sevdiğimiz Türk filmlerinden Tosun Paşa,  Şekerpare, Kabadayı gibi filmlerin senaristi olan ve Eşkıya, Av Mevsimi gibi filmlerin yönetmenliğini yapan Yavuz Tuğrul’un yazdığı Şekerpare’yi Engin Alkan sahneye uyarlamış ve İBBŞT’de yönetiyor. Aynı zamanda oyundaki şarkı sözleri de Engin Alkan’a aitmiş.

     Söylemeden edemeyeceğim, oldukça ön yargılı olarak gittiğim bir oyundu…Cibali Karakolu oyununun gündemde dolaşan sansür haberlerinden sonra yeterince hevesim kaçmıştı…Hem de konusunu bildiğim ve çokta sevmediğim bir Türk filmi sahneleniyormuş. Türk filminin sahnede ne işi var? Başka oyun mu kalmadı Şekerpareden başka uyarlanacak? Oldu olacak ben de dizilerden birini ilerde sahneleyeyim…Bir süre herhalde şekerpare tatlısı da yemem diye aklımdan geçirerek gittiğim bir oyun oldu. Ama sonrasında keyifli bir üç saat geçirdim. Konusunu bilmemize rağmen keyifli bir üç geçirdik. Bir de üstüne hasta yatağımdan kalkıp oyuna gidince beklentimi de yükselttim…Beni yanılttı bu oyun. İyi anlamda tabi ki J Ben de yanılmak istiyordum zaten iyi de oldu.

      Kalabalık oyuncu kadrosunun hepsi birbirinden başarılıydı. Bana göre; ön plandaki oyuncular Hurşit rolündeki “Aybar Taştekin”, Cumali rolündeki “Uğur Dilbaz” ve tabi ki Ziver rolündeki Engin Alkandı. Sahne tasarımı Barış Dinçel’e ait oyunda Galata Kulesi ve İstanbul temalı sanıyorum ki çelikten bir dekordu. Oldukça başarılı buldum. Kostümler aynı şekilde oyuna uygundu. Şarkılara eşlik eden orkestra çok başarılıydı. Ayrıca Şekerpare’nin sesini de çok beğendiğimi eklemeliyim. Emeği geçenlerin ellerine, yüreklerine sağlık…
  

       Az da olsa mesaj da içeriyordu oyun. Bunu görmekte oldukça sevindiriciydi. Başta da dedim ya Türk filmi sahnede hepiniz konusunu biliyorsunuz diye konuyu yazmayacağım. Ama oyun görmeye değer. Ben kendi adıma mutlu ayrıldım. Muhtemelen yaza açık havada da oynarlar diye tahmin ediyorum. Yine de riske atmayın, şimdiden gidin derim. Herkese iyi haftasonları dilerim. Sevgiler…

Yorumlar