ÖLÜ ORDUNUN GENERALİ


     Arnavut yazar İsmail Kadere’nin eseri olan “Ölü Ordunun Generali”, Yeton Neziray tarafından uyarlanmış ve Nurullah Tuncer tarafından İBBŞT’de sahneleniyor.

    Nurullah Tuncer hem sahne tasarımı yapıyor hem de oyun yönetiyor. Bu oyunda ikisini birden kendisi yapmış. Bunun eleştirisi bana düşmez tabii biliyorum…Ancak oyun sonrası yorumum; sahne tasarımında yönetmenliğe göre daha başarılı olduğu yönde. Sanki oyunu iyi yönetemesem de görsel seyircimi büyüler nasılsa diye düşünülmüş gibi geldi bana…

    Savaş yıllarını konu edinen ve oldukça güzel, hassas konusu olan bu oyunun kalabalık oyuncu kadrosuyla daha iyi sahnelenmesini beklerdim…İyi bir tiyatro seyircisiyim. Öyle kolay kolay da seyrettiğim oyunların dışında kalmam. Ama bu oyun beni içine alamadı ve bana vermek istediği duyguları yaşatamadı. Oyundan çıkarken seyrek tiyatroya gidenleri nasıl etkiler acaba diye de düşünmedim değil.

     Oyunda konu ve oyunculuklardan ziyade görkemli bir görsel seyrettik. Sahne tasarımı gerçekten çok başarılıydı. Ancak oyundan çok görselliğin ön planda olması da rahatsız ediciydi. Olay ismi ve geçtiği tarihin sahnede yazması, oyuncuların canlandırmaya başlaması fikri güzel düşünülmüş. Yıllar sonra kaç askerin kemiklerini bulabilirsiniz? Askerlerin tanınması için madalyonlarına ulaşılması gerekiyor gibi konuları düşündürüyor. Lafım yok ama bana göre bunlar oyunu kurtarmaya yetmemiş…

     Gitmemiş olanların hevesini kaçırmak istemem ama söylemeden edemeyeceğim. Çıkışta ölü oyunun generali ben oldum J Sevdiklerinizle mutlu pazarlar. Sevgiler…  

Yorumlar